Dagbok og kalender

Dette er teamets felles dagbok og treningskalender. Her vil du finne alle våre aktiviteter fra vår deltagelse ble offentlig og frem til etter løpet er avsluttet i Monaco (forhåpentligvis) neste sommer.

Alle aktiviteter fram i tid ligger her, for treningsaktiviteter så blir disse lagt ut for en uke i slengen. Etterhvert som øktene er gjennomført blir oppføringene oppdatert med øktinformasjon fra treningsklokker, vario og i noen tilfeller også med video og bilder fra aktivitetene.

Vi har enda ikke detaljplanlagt treningsturene til alpene for teamet neste år så disse er ikke lagt inn i kalenderen, dette må selvsagt tilpasses smittesituasjonen i verden/området i de aktuelle tidsrom men vi ser for oss at vi nok bør få til minst to turer av litt varighet for å få flydd deler av ruten samt få litt airtime og øve som team før konkurransen.

Oktober 2020

tirsdag 20. oktober

5:00 – 7:00
Johannes: Tidligøkt
Tidligøkt for å simulere tidspunkt for start av aktivitet i RBXA.

Test av korleis kropp fungerer med tidlig start over fleire dager, samt begrenset kvile/restitusjon. Målet er å halde seg aktiv utan å kvile fram til kl 2230, som også er tidspunkt for obligatorisk kvile i RBXA.


Z1/2.
5:00 – 6:30
Dagfinn: styrketrening
Styrketrening med kroppsvekt.
12:00 – 14:45
Dagfinn: joggetur uten sekk
30km Sone 1 og 2. Hurtigbåt til Brekstad, jogge hjem og hente sykkel.
13:00 – 15:00
Johannes: Lav intensitet
Forlengelse av første økt. Zone 2. Sykkel eller fjelltur avhengig av første økt. Kapasitetstrening.

onsdag 21. oktober

5:00 – 7:00
Johannes: Tidligøkt
Tidligøkt for å simulere tidspunkt for start av aktivitet i RBXA.

Test av korleis kropp fungerer med tidlig start over fleire dager, samt begrenset kvile/restitusjon. Målet er å halde seg aktiv utan å kvile fram til kl 2230, som også er tidspunkt for obligatorisk kvile i RBXA.


Z2.
5:00 – 9:00
Dagfinn: langøkt sykkel
Henta sykkel hjemme på gården. Nå må jeg sykle den tilbake. Sone 1.
13:00 – 15:00
Johannes: Styrketrening
Kjernetrening TRX/Slynge og KB. Fokus på skadeforebyggende øvelser.

torsdag 22. oktober

5:00 – 7:00
Johannes: Tidligøkt
Tidligøkt for å simulere tidspunkt for start av aktivitet i RBXA.

Test av korleis kropp fungerer med tidlig start over fleire dager, samt begrenset kvile/restitusjon. Målet er å halde seg aktiv utan å kvile fram til kl 2230, som også er tidspunkt for obligatorisk kvile i RBXA.


Z1/2.
5:00 – 7:00
Dagfinn: lavintensitet
Gåtur med sekk (12kg). Sone 1, 2 timer.
13:00 – 15:00
Johannes: Lavintensitet
Forlengelse av tidligøkt i Z2. Kapasitetstrening.

fredag 23. oktober

5:00 – 7:00
Johannes: Tidligøkt
Tidligøkt for å simulere tidspunkt for start av aktivitet i RBXA.

Test av korleis kropp fungerer med tidlig start over fleire dager, samt begrenset kvile/restitusjon. Målet er å halde seg aktiv utan å kvile fram til kl 2230, som også er tidspunkt for obligatorisk kvile i RBXA.


Z2.
5:00 – 6:30
Dagfinn: ME-økt
ME-økt, 1h 30min. 10 min ganger 4. 700hm (ca.)
13:00 – 14:30
Johannes: Kortintervaller
Korte intensive intervaller z4/5. Sykkelrulle.

Bruker ein del sykkel for variert belastning.
15:00 – 16:00
Dagfinn: restitusjonsøkt
Rolig sykkeltur til butikken for å kjøpe godteri.

lørdag 24. oktober

7:00 – 9:00
Dagfinn: styrketrening

søndag 25. oktober

Hele dagen
Dagfinn: hviledag
18:30 – 19:30
Johannes: Styrkeøkt
Kjernemusklatur.

Juni 2021

torsdag 17. juni

10:00 – 16:00
Prolog
Salzburg, Austria

søndag 20. juni

10:00 – 11:00
Start Red Bull X-Alps
Alpene